Onderrig- en leerriglyne om selfgerigte leer in die graad 7-Afrikaans Huistaalklaskamer te ontwikkel

Teaching and learning guidelines to develop self-directed learning in the Grade 7 Afrikaans Home Language classroom

Authors

Keywords:

graad 7-leerders, Afrikaans Huistaal, selfgerigte leer, taalvaardighede

Abstract

Selfgerigte leer verskuif die fokus van onderwyser- na leerdergesentreerde onderrig, wat leerders bemagtig om hul eie leerbehoeftes te identifiseer, doelwitte te stel, hulpbronne te kies, leerstrategieë te implementeer en oor vordering te besin. Die tegnologiese vooruitgang in die onderwys het oorvloedige kennisbronne aan taalleerders beskikbaar gestel, wat die behoefte om selfgerigte leer te kweek, beklemtoon. Onafhanklike werk is ’n integrale deel van die Nasionale Kurrikulum- en Assesseringsbeleidsverklaring vir graad R tot 12 en bevorder die ontwikkeling van die vakkennis, vaardighede en waardes wat nodig is om lewensuitdagings die hoof te bied.

Verder berei selfgerigte leer leerders voor vir tersiêre onderwys deur tydsbestuur-, probleemoplossings-, aanbiedings- en kommunikasievaardighede te ontwikkel.

Die implementering van selfgerigte leer in die klaskamer vereis egter noukeurige beplanning en ’n verskuiwing in sowel onderwyser- as leerderrolle. ’n MEd-studie, waarop hierdie navorsingsartikel gebaseer is, is in 2024 afgehandel. Die navorsing het op die tekort aan selfgerigte leer in die graad 7-Afrikaans Huistaalklaskamer gefokus. Die studie het ’n interpretivistiese navorsingsparadigma en kwalitatiewe navorsingsbenadering gevolg. Dit het ’n literatuurondersoek, dokumentontleding van die Nasionale Kurrikulum- en Asses seringsbeleidsverklaring vir graad 7-Afrikaans Huistaal en aanlyn oopeindevraelyste aan graad 7-Afrikaans Huistaalonderwysers ingesluit om die primêre navorsingsdoelwit te bereik, naamlik om onderrig- en leerriglyne saam te stel om selfgerigte leer by graad 7 Afrikaans Huistaalleerders te ontwikkel.

Author Biographies

Nita-Marie Du Plessis, Noordwes-Universiteit

Noordwes-Universiteit, Potchefstroom, Suid-Afrika

Elize Vos, Noordwes-Universiteit

Skool vir Taalonderwys, Navorsingseenheid vir Selfgerigte Leer, Fakulteit Opvoedkunde, Noordwes-Universiteit, Potchefstroom, Suid-Afrika

Susan Meyer, Noordwes-Universiteit

Skool vir Taalonderwys, Fakulteit Opvoedkunde, Navorsingseenheid Tale en Letterkunde in die Suid-Afrikaanse konteks, Fakulteit Geesteswetenskappe, Noordwes-Universiteit, Potchefstroom, Suid-Afrika

Downloads

Published

2025-06-30

Issue

Section

Navorsings- en oorsigartikels